Mesajele gen “Tigarile ucid” ii fac pe oameni sa fumeze mai mult

Mesajele gen “Tigarile ucid” ii fac pe oameni sa fumeze mai mult

Un studiu realizat de oameni de stiinta americani si elvetieni a aratat ca avertismentele cu privire la efectele letale ale fumatului au, adesea, efecte contrare celor asteptate.

Moartea e o perspectiva atat de infricosataoare, incat fumatorii, confruntati cu mesajele privind urmarile fatale ale viciului lor, incerca sa se linisteasca… aprinzandu-si o tigara, a demonstrat studiul intreprins de cercetatorii de la Universitatea din New York, SUA si Universitatea din Basel, Elvetia.

Acest efect corespunde unei teorii din psihologie, asa-numita teorie a controlului fricii (Terror Management Theory), care sustine ca oamenii simt o asemenea teama la gandul propriei morti, incat au permanent nevoie de a-si spori increderea in ei insisi pentru a suporta ideea.

Iar aceia pentru care fumatul este un mijloc de sporire a increderii in sine - de pilda, pentru ca ii face sa se simta sexy sau moderni - vor ajunge sa simta nevoia de a fuma si mai mult pentru a controla spaima resimtita la gandul decesului.

O solutie, in viziunea autorilor studiului, este inlocuirea mesajelor gen "fumatul te omoara" cu cele care afirma ca fumatul te urateste, te face sa pari neatragator sau c

0 Response to "Mesajele gen “Tigarile ucid” ii fac pe oameni sa fumeze mai mult"

Post a Comment

Powered by eBizar